Η πρόθεση της κυβέρνησης μέσα στα άρθρα που πέρασε για τις  αυξήσεις ασφαλίστρων στα παλαιά συμβόλαια είναι να διευκολύνει την ομαλή αναπροσαρμογή ασφαλίστρων σε παλαιά συμβόλαια σε εταιρείες που έχουν επιβαρύνει ιδιαίτερα κεφαλαιακά τις ασφαλιστικές εταιρείες Ζωής και Υγείας.

Του Νίκου Σακελλαρίου

Τα συμβόλαια αυτά είχαν σχηματιστεί σε περιόδους που οι ετήσιες αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων ξεπερνούσαν το 4% και είχαν βασιστεί σε αυτά τα δεδομένα. Επίσης, ο “ιατρικός πληθωρισμός” ήταν τότε (προ 15-20ετίας) πιο χαμηλός και επέτρεπε μεγαλύτερες και περισσότερες καλύψεις.

Οι συνθήκες αυτές έχουν αλλάξει πλέον και οι αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων έχουν διαμορφωθεί σχεδόν σε μηδενικά επίπεδα, ενώ οι τιμολογιακές αυξήσεις στις ιδιωτικές κλινικές είναι μεγαλύτερες απ’ αυτές που οι ασφαλιστικές περίμεναν. Ο κλάδος Ζωής και Υγείας παρότι γνωρίζει μία υγιή ανάπτυξη το τελευταίο διάστημα είναι “αιχμάλωτος” των χαμηλών επιτοκίων. Πολλές εταιρείες που διαχειρίζονται παλιά συμβόλαια (προ 2010-2012) είναι υποχρεωμένες για να μην υποστούν μεγάλη πτώση στα ίδια κεφάλαιά τους να προχωρήσουν είτε σε αυξήσεις τιμολογίων είτε να αλλάξουν τις καλύψεις των συμβολαίων. Όσες επιχείρησαν είτε το ένα είτε το άλλο, βρέθηκαν προ έντονης (ενίοτε και δικαιολογημένης) δυσαρέσκειας των πελατών τους που έφταναν μέχρι την εποπτική αρχή ή την αρχή προστασίας καταναλωτή.

Οι πελάτες των ασφαλιστικών σε αρκετές περιπτώσεις έχουν δίκιο. Ουδείς είναι διατεθειμένος και μάλιστα, μετά από μία 10ετή κρίση (που πιθανόν να κρατήσει και περισσότερο) να ανεχθεί να πληρώνει 10-15 ή και 20% αυξήσεις στα ασφάλιστρά του επειδή οι συνθήκες, η κακή διαχείριση και το κακό underwriting δεν είχαν προβλέψει αυτές τις αλλαγές. Επίσης, είναι δύσκολο να αποχωριστεί καλά συμβόλαια.

Η κυβέρνηση θέλοντας να μειώσει τη φθορά από τις συνεχείς , κατά το τελευταίο διάστημα, διαφορές ασφαλισμένων και καταναλωτών προσπάθησε να νομοθετήσει με αναδρομική ισχύ προκειμένου να απαλλάξει κάποιες ασφαλιστικές με κλάδους Ζωής και Υγείας από αναγκαίες αυξήσεις (ιδίων κεφαλαίων) ή από δικαστικές διενέξεις. Το γεγονός ότι πέρασε τις διατάξεις μέσα στο πτωχευτικό νόμο δημιούργησε καχυποψίες και εντάσεις.

Οι ασφαλιστικές, καλούνται να εξηγήσουν στους ασφαλισμένους τους για τις όποιες αυξήσεις έχουν γίνει και θα γίνουν. Αποτελεί μία βασική πλευρά του νόμου που διευκρινίζει ότι μια εταιρεία, αφού έχει προσαρμοστεί σε αυτούς τους κανόνες και όρους διαφάνειας και τους τηρεί, δικαιούται να κάνει μεγαλύτερη αύξηση από αυτή των δεικτών, αρκεί να ενημερώσει και να το τεκμηριώσει 60 ημέρες πριν στους πελάτες της, με συστημένη επιστολή ή μέσω mail, αναλόγως τι έχουν διαλέξει οι ίδιοι οι πελάτες.

Πηγή : underwriter.gr

“Όμηροι” σε μειώσεις επιτοκίων & αυξήσεις ιατρικών αποζημιώσεων τα παλιά ασφαλιστήρια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *