Όλα θα παιχτούν στο να αποσταλούν σωστά τα ειδοποιητήρια – απο μόνο του task υψίστης δυσκολίας για το ελληνικό δημόσιο, και στο να γίνεται συνεχής και συστηματικός έλεγχος της τροχαίας κατόπιν. Αλλιώς θα είναι και αυτή μια απειλή που σιγά σιγά θα αιωρείται στον ελληνικό αιθέρα, μαζί με τις υπόλοιπες.

Η είδηση για τα ραβασάκια στα ανασφάλιστα κυκλοφορεί εδώ και λίγες μέρες ευρέως στον Τύπο, αφορμή μάλιστα σήμερα οι πρωινές δηλώσεις του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου στον ΑΝΤ1 όπου και απεκάλυψε ότι περί τα 150.000-200.000 οχήματα έχουν κατά λάθος εμφανιστεί στο σύστημα διασταύρωσης γιατί αφορούν είτε οχήματα με  πινακίδες που έχουν κατατεθεί, είτε οχήματα που είναι ασφαλισμένα και ας φαίνεται ότι δεν είναι.

Η ταλαιπωρία θα αγγίξει περισσότερο αυτούς που έχουν καταθέσει τις πινακίδες και πρέπει να πάρουν από την εφορία χαρτί που να το αποδεικνύει, προκειμένου να μην πληρώσουν το πρόστιμο των 250 ευρώ.

Δεν στενοχωριόμαστε για το αλαλούμ, αν δεν συνέβαινε άλλωστε, κάποιος…φούρνος θα είχε γκρεμιστεί. Ως γνωστόν τα αλαλούμ συνοδεύουν οιαδήποτε απόπειρα αλλαγής στη οποία εμπλέκεται το δημόσιο και πλήθος φορολογούμενων.

Ανησυχούμε όμως μήπως αυτό γίνει αφορμή για να σκαλώσει για πολλοστή φορά ο έλεγχος των οχημάτων.

Ανησυχούμε γιατί το Επικουρικό κεφάλαιο έχει άνοιγμα 600.000.000 ευρώ – πέρυσι μόνο κατέβαλε περί τα 11.000.000 ευρώ λόγω ανασφάλιστων ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2017 οι αποζημιώσεις ξεπέρασαν τα 2.700.000 ευρώ.

Ανησυχούμε γιατί έχουν περάσει τέσσερα ολόκληρα χρόνια από τότε που ψηφίστηκε ο νόμος για τις κυρώσεις στα ανασφάλιστα, βγήκε πέρυσι Υπουργική Απόφαση που το επανεπικύρωσε και πάλι τίποτα.

Τώρα η Υφυπουργός Οικονομικών έβγαλε τη νέα απόφαση, που ξεκινά με το παράβολο των 250 ευρώ υπέρ του ελληνικού Δημοσίου, σε όσουν πιαστούν ανασφάλιστοι.

Ανησυχούμε γιατί σύμφωνα με την Απόφαση, η διασταύρωση θα γίνεται “μέσω αρχείων Aνεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΔΗΛΕΔ)” σε συνεργασία με το Κέντρο Πληροφοριών του Επικουρικού και τα ραβασάκια θα στέλνονται “είτε με ηλετρονικό ταχυδρομείο, είτε στην ηλεκτρονική θυρίδα μηνυμάτων Taxisnet, είτε στην τελευταία δηλωθείσα από αυτούς ταχυδρομική διεύθυνση”.

Η υπόθεση έχει επιβάρυνση και για τις ασφαλιστικές (μαζί με το εύλογο κέρδος φυσικά) μιας και πρέπει όταν εκδίδουν ασφαλιστήριο αυτοκινήτου να κοιτούν στα αρχεία της ΔΗΛΕΔ εάν το όχημα έχει προηγουμένως εντοπιστεί ως ανασφάλιστο και αν έχει πληρωθεί το παράβολο.

Οι ασφαλιστικές δεν έχουν ενημερωθεί τι ακριβώς θα πρέπει να κάνουν αν έρθει κάποιος να ασφαλιστεί, δουν ότι το όχημά του έχει λάβει ειδοποιητήριο και αυτός δεν έχει απόδειξη ότι πλήρωσε το παράβολο. Θα αρνηθούν και θα τον στείλουν σπίτι του;

Και αν έχει έρθει ειδοποιητήριο στον οδηγό και αυτός το αποκρύψει από την ασφαλιστική; Η ασφαλιστική θα ελέγξει τις λίστες που έχει στη διάθεσή της και κάλλιστα μπορεί να μην τον δει εκεί αφού οι διασταυρώσεις έχουν, όπως αποκαλύφθηκε, χιλιάδες λάθη; Σε αυτή την περίπτωση, τι γίνεται;

Αν τον πιάσουν, θα πληρώσει το παράβολο. Αν δεν τον πιάσουν και έρθει η ώρα για την επόμενη διασταύρωση, τα ειδοποιητήρια της προηγούμενης παύουν να ισχύουν, όπως γράφει η Απόφαση. Οπότε και το πρόστιμο διαγράφεται και αυτός επίσης δεν έχει κανένα πρόβλημα γιατί πλέον θεωρείται ασφαλισμένος…

Εν τω μεταξύ, είναι πολύ σίγουρο ότι θα υπάρξουν χιλιάδες περιπτώσεις που σύμφωνα με το δημόσιο θα έχει σταλεί ειδοποιητήριο αλλά ο οδηγός θα ισχυρίζεται ότι δεν το έχει λάβει…

Αφού τα ειδοποιητήρια στέλνονται είτε στην τελευταία «δηλωθείσα διεύθυνσή του» στην εφορία (πολλοί αφήνουν στη δήλωση παλαιότερες διευθύνσεις που τις ελέγχουν μια στις τόσες, μπορεί και ποτέ…) είτε «στην ηλεκτρονική του θυρίδα στο taxisnet» (!)…

Επίσης, πάντα σύμφωνα με το Υπουργείο, οι διασταυρώσεις θα γίνονται δύο φορές το χρόνο και κάθε διασταύρωση θα διαγράφει τα…χρωστούμενα της προηγούμενης, η απόφαση το λέει καθαρά: «…τυχόν μη πληρωμένα ηλεκτρονικά παράβολα που έχουν εκδοθεί από την προηγούμενη διασταύρωση παύουν να ισχύουν».

Δηλαδή μπορεί κάποιος να λάβει ειδοποιητήριο, να το αγνοήσει (ρισκάροντας να τον ελέγξει η τροχαία στο δρόμο όπου εκεί δεν είναι σίγουρο τι ακριβώς θα πάθει- δείτε παρακάτω) και να περιμένει έξι μήνες μετά, αν έρθει και δεύτερο, τότε να το ξανασκεφτεί. Το πρώτο πάντως θα το έχει γλιτώσει…

Το σύστημα έχει πολλά ακροβατικά, πολλές διαφορετικές υπηρεσίες πρέπει να λειτουργούν άρτια και να συνεργαστούν άψογα προκειμένου να γίνει η δουλειά…

 Αν δηλαδή, ξεκινήσει – μην τα θεωρούμε  κι όλα δεδομένα σε αυτή τη χώρα!

 Σε κάθε περίπτωση, το σχέδιο έχει ως εξής: επιστολή από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, ότι πρέπει ο ιδιοκτήτης να ασφαλίσει το όχημά του εντός 8 ημερών αφού πρώτα καταβάλει παράβολο €250 υπέρ του Δημοσίου. Μαζί με την επιστολή και το παράβολο ο οδηγός απευθύνεται σε εταιρεία προς ασφάλιση.

Αν ο οδηγός αγνοήσει τα παραπάνω, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα στείλει τα στοιχεία του στο Αστυνομικό τμήμα της δηλωθείσας διεύθυνσης κατοικίας, και ο οδηγός θα χρεωθεί με πρόστιμο:

250 ευρώ για δίκυκλα, 500 για ΙΧ και 1.000 για φορτηγά. Επίσης θα αφαιρούνται πινακίδες, άδεια και δίπλωμα για 6 μήνες ή όποτε νωρίτερα ο οδηγός προσκομίσει ασφαλιστήριο συμβόλαιο και καταβάλει και το πρόστιμο…

Τώρα το πώς και ποιοί ακριβώς θα εντοπίζουν τον οδηγό που αγνόησε τη διορία των 8 ημερών για να του επιβάλουν τα παραπάνω, είναι άγνωστο.

Θα του χτυπούν την πόρτα στο σπίτι του; Θα περιμένουν μήπως τον σταματήσει η τροχαία; Τι ακριβώς θα συμβεί;

Εν ολίγοις, αν είσαι ανασφάλιστος και σου έρθει ειδοποιητήριο και το αγνοήσεις παντελώς, αν και όταν σε βρουν θα πληρώσεις αντί για 250 ευρώ, το διπλάσιο ποσό και θα σου αφαιρεθούν οι πινακίδες μέχρι να προσκομίσεις ασφαλιστήριο.

Αν δεν σε βρουν κινδυνεύεις από την επόμενη διασταύρωση όταν αυτή πραγματοποιηθεί – το προηγούμενο παράπτωμα διαγράφεται.

Όλα θα παιχτούν στο να αποσταλούν σωστά τα ειδοποιητήρια – απο μόνο του task υψίστης δυσκολίας για το ελληνικό δημόσιο. και στο να γίνεται συνεχής και συστηματικός έλεγχος της τροχαίας κατόπιν.

Αλλιώς θα είναι και αυτή μια απειλή που σιγά σιγά θα αιωρείται στον ελληνικό αιθέρα όπως αυτή με τα μονά – ζυγά και τον δακτύλιο, όπως αυτή για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, όπως αυτή για παραβίαση κόκκινου σηματοδότη – όλες παρανομίες σοβαρότατες, με υψηλότατα πρόστιμα που όμως διαπράττονται σε καθημερινή βάση, τουλάχιστον οι δύο πρώτες από, κανείς δεν ξέρει, πόσες χιλιάδες, μπορεί και εκατομμύρια συμπολίτες μας, μπορεί και από εμάς τους ίδιους…

Πηγή : http://underwriter.gr

Please follow and like us:
Κυνήγι ανασφάλιστων: Μεγάλη πρόκληση για το ελληνικό δημόσιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *